Sök
Sök
Stäng denna sökruta.

Leveranser

Leveranstider

Leveranstid och olika alternativ för leveranser finns angiven på varje produkts produktsida. Denna räknas från det att korrektur godkänts av kunden. Angiven leveranstid gäller orter som DHL levererar till på en dag räknat från Stockholm. I de flesta fall kan vi erbjuda snabbare leveranser/produktion mot extra kostnad.

Har ni andra frågor som inte rör ett projekt ni vill ha hjälp med så kan ni kika bland våra Frågor & Svar där vi har svar på det mesta. 

Har du funderingar kring din betalning till Brodyrhuset, så kan du läsa mer om det på vår sida Betalning.

Alternativ för leveranser

DHL Paket

(Endast till Företag)
Leverans sker inom 1-3 arbetsdagar, beroende på distans. Med detta alternativ får du leveransen till dörren mellan 08:00-17:00 på vardagar.

DHL Service Point

(Privatadresser)
När paketet finns att hämta från vald ’Service Point’ aviseras du via sms. Räkna med ca. 1-2 dagar.

Best Transport

(Stockholms tätort)
Leverans sker på samma dag som den bokas eller på bokad tid. Pris kan variera beroende på tid, adress och godsets storlek/vikt.

Upphämtning

Du kan välja ’Upphämtning’ som leveransalternativ när du lägger din order. Vi hör av oss så snart produkterna är färdiga att hämtas hos oss på Lidgatan 20, 171 58 Solna.

Vid försening av leveranser

Villkor vid försenade leveranser

Normalt så ansvarar vi på Brodyrhuset för att leveranser sker tidsenligt. Dock kan vi inte ta ansvar för förseningar som orsakats av omständigheter utom vår kontroll, såsom budfirma som av någon anledning inte håller angiven leveranstid. Detta gäller även situationer som utgör ’force majeure’.

Förseningar orsakade av hanterings- och produktionstid kompenseras enligt följande:

Order med normal leveranstid:

Över 2 veckor (10% rabatt)
Över 3 veckor eller mer (15% rabatt)

Order med express eller express plus:

1-2 veckor försening: Expressavgift stryks.
3-4 veckor försening: Expressavgift stryks samt 10% rabatt.

Värt att tänka på!

För företagsleverans

Företagsadressen du angivit måste vara bemannad mellan 08:00-17:00, annars kan du be oss att skicka den till närmaste ’Service Point’ för upphämtning.